A hatvanas évek elején, amikor az Állami Bábszínház festőműhelyében dolgoztam, alkalmam volt a társulat egyik előadásának a főpróbáját megcsodálni.
Természetesen az előadás felnőtt nézőknek szólt. Ez Bertold Brecht Angyal szállt le Babilonba című műve volt. A darab egyik főszerepét élőben és álarccal, majd pálcás bábuval a zseniális bábszínésznő Rebró Mara játszotta. Sajnos Ő fiatalan meghalt.
A főpróbát megnézve, amikor visszatértem a festőműhelybe elmondtam a darab tervezőjének Koós Ivánnak (Hamvas Béla unokaöccse), mennyire lenyűgöző volt számomra, mind a látvány mind pedig a darab elgondolkodtató mondanivalója. A beszélgetésünk során elmondtam még Ivánnak, hogy Teheránban Ahmed Samlu költőnek a lakásán esetenként összeülve a szerző néhány darabjának a hangfelvételét meghallgathattam francia nyelvű hanglemezen.
A Kurázsi mama és gyermekeit Germaine Monteróval és Gerard Philippel a főszerepekben. Sopánkodtam,hogy Iránban az akkori kultúrpolitikai cenzúra Bertold Brecht darabjainak perzsa fordítását bezúzatta, színpadon bemutatni pedig végkép nem engedélyezte.
Éppen ezért Magyarországra megérkezésemkor azonnal megnéztem a József Attila színház előadásában a Koldus operát. Bicska Maxi szerepében Bodrogi Gyulával.
Beszélgetésünket követően Koós Iván tisztelet jegyet szerzett nekem az egyik legnívósabb belvárosi színház fantasztikus Brecht előadására,az „Állítsátok meg Artúró Uit” címűre. Mondván, hogy biztos abban, hogy ez el fogja nyerni a tetszésemet a témája és a rendkívül eredeti feldolgozása miatt. Ez így is lett.
Utána hamarosan beszereztem Hajnal Gábor kiváló fordításában a művet könyv formájában is, mely ötvenöt évvel ezelőtt jelent meg.